Eerste stageweek overleefd - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Anne Groenendaal - WaarBenJij.nu Eerste stageweek overleefd - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Anne Groenendaal - WaarBenJij.nu

Eerste stageweek overleefd

Blijf op de hoogte en volg Anne

07 September 2014 | Nederland, Sint Maarten

Hallooo!

De eerste stageweek en het tweede weekend op Sint Maarten zit er al weer op! Omdat er weer veel dingen gebeurd zijn laat ik maar weer wat van me horen!

De laatste vrije dag voordat de meeste studenten in het huis met de stage zouden beginnen wilden we lekker gaan genieten, en dat is gelukt!! We zijn met zijn alle naar Lotery Farm geweest. Hier hebben we een cabin gehuurd en konden de hele middag genieten in het zwembad en jacuzzi’s. HEEERLIJK!! Ik wil jullie niet jaloers maken, maar om een kleine indruk te geven heb ik er toch maar wat foto’s van opgezet;).
’s Avonds gingen de jongens nog op stap en wij hebben met de meiden gechillt in de huiskamer zodat we fit zouden zijn op onze eerste stagedag.

De volgende dag waren Sebastiaan en ik om 9.00 uur op de stage. Sebastiaan loopt ook stage op de haven dus we kunnen steeds samen gaan. Nadat we de contracten getekend hadden kreeg ik een uitgebreide rondleiding van Benjamin (mijn stagebegeleider). Hij heeft me alle afdelingen laten zien en me aan iedereen voorgesteld. De mensen hier zijn heel aardig!! Na deze rondleiding ben ik begonnen aan mijn opdrachten voor school en voor ik het wist was de dag al om! Toen we weer thuis waren heeft iedereen verteld hoe de eerste stagedag was want bijna heel het huis was maandag begonnen!

De volgende dag heb ik bij een meeting gezeten en vervolgens ben ik met Benjamin gaan lunchen. Een heel leuk lunchcafé aan het water. Tijdens de lunch hebben we elkaar wat beter leren kennen en namen we door wat me de komende maanden te wachten staat….. VEEL! Hij zei meteen dat hij iedere week een keer wilde lunchen en dan door wil nemen hoe het gaat, prima!!! Ook ben ik die dag nog samen met mijn begeleider met de boot mee naar Philipsburg gegaan. Hier is namelijk ook nog een gedeelte dat bij de haven hoort en door de facilitaire afdeling gecontroleerd moet worden.

De andere dagen waren een beetje hetzelfde. Het is erg leuk maar ook wennen, en dan heb ik het met name over mijn Engels….. drama. Het gaat wel al steeds wat beter maar Benjamin ziet ook wel dat het erg moeilijk gaat worden. Daarom mag ik mijn verslagen waarschijnlijk in het Nederlands gaan schrijven. Benjamin is echt de beste stagebegeleider die je kunt hebben, hij is echt heel aardig en gezellig, maar ik leer er ook erg veel van. Met hem als begeleider zie ik zeker niet op tegen de stageweken die me nog te wachten staan!

Inmiddels is ook mijn kamergenootje aangekomen en nog een andere jongen maar die blijft maar twee weken. Ook zij zijn erg aardig!

Dit weekend zijn we weer twee keer naar Soggy Dollar Bar geweest. Vooral White Sensation was echt heel leuk! Naast het stappen zijn we natuurlijk ook weer lekker naar het strand geweest, hebben we gesnorkeld en hebben we weer heerlijk gebarbecued. Dus mam, zoals je kunt lezen heb ik dit weekend echt nog geen tijd gehad om te kijken voor een hotel voor jullie….. sorry!!! Ik beloof dat ik er deze week echt even m’n best voor ga doen!

Ohja, mijn eerste aanrijding is inmiddels ook een feit. Ik ging lekker bij Minke (mijn klasgenootje) en haar huisgenoten eten, maar de weg vinden was makkelijker gezegd dan gedaan. Toen ik ze na mijn hele zoektocht eindelijk aan het eind van de weg zag staan was ik zo enthousiast dat ik niet meer echt op de weg lette. Helaas heeft dit (waarschijnlijk) het leven van een kat gekost. Ik zag hem nog spartelend de bosjes in verdwijnen, maar of hij het overleefd heeft is de vraag..

Voor nu is het wel weer mooi geweest want over een half uurtje gaan we alweer met z’n alle uit eten.

Byeeee!!

  • 08 September 2014 - 00:41

    Lieke:

    Nou Anne, wat een ervaringen allemaal. We volgen je op de voet. Ik weet zeker dat dit de tijd van je leven gaat worden waarin je ook nog eens veel zult leren, zelfs Engels.
    Groetjes Lieke en de rest van de Fam.

  • 08 September 2014 - 07:17

    Henk Oomen:

    heel leuk anne ik weet zeker dat jij dat daar gaat maken
    engels dat gaat steeds beter dat komt wel
    en wat die kat betreft daar zijn ernog genoeg van
    tot zelfs in wijbosch toe hier stikt het er van . ik zeg ruimen
    die katten. nog vele groetjes en veel leut meid
    gr hek en nel

  • 08 September 2014 - 08:30

    Fam Koolen :

    Hallo daar veel plezier en geniet ervan en natuurlijk ook wat leren .
    Gr Wijbosch

  • 08 September 2014 - 12:15

    Annie Op T Hoog:

    Hoi Anne.Fijn dat je het zo naar je zin hebt en leuke vrinden hebt.
    Je gaat het daar wel maken,een tijd die je nooit meer zal vergeten.
    Geniet er maar lekker van.
    Groetjes Ad& Annie.xxx

  • 08 September 2014 - 14:07

    Jill:

    Hoi Anne,
    Leuk om je verhalen allemaal te lezen. En wauw wat heb jij daar nu al een leuke tijd.
    Ik ben jaloers op je!
    Geniet ervan meid :)

    Liefs Jill

  • 10 September 2014 - 00:42

    Noortje :

    Hooi anne!

    Ik heb met veel plezier je verslagen gelezen en ik merk dat je het helemaal naar je zin hebt! In twee weken tijd heb je al veel meegemaakt en ik weet zeker dat daar nog veel bij zal komen. Haha en je Engels dat komt vast goed, is altijd even wennen op het begin.
    Ik benieuwd naar je volgende verslag!
    Ga lekker genieten daar!

    Liefs xx Noortje

  • 13 September 2014 - 08:11

    Jacqueline:

    Zo te lezen komt t allemaal goed Anne dus ook met dat Engels. Don't worry - Enjoy!.
    Dikke X Jacq.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 05 Aug. 2014
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 6452

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 23 Januari 2015

Stage Sint Maarten

Landen bezocht: