Still enjoying St. Maarten - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Anne Groenendaal - WaarBenJij.nu Still enjoying St. Maarten - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Anne Groenendaal - WaarBenJij.nu

Still enjoying St. Maarten

Blijf op de hoogte en volg Anne

24 November 2014 | Nederland, Sint Maarten

Hallooooo!

Hier weer een SXM-update!

Vandaag besefte ik me dat ik over precies 2 maanden weer op Nederlandse bodem sta, dat geeft me een rotgevoel maar aan de andere kant.. ons Lizann is die dag jarig dus wel weer meteen reden voor een feestje! Al moet ik zeggen dat ik hier ook genoeg feest hoor, daar hoeven jullie je niet druk om te maken!

Twee weken geleden was onze avond Soggy Dollar Bar en onze zaterdagmiddag stranddag letterlijk en figuurlijk in het water gevallen. Alsof orkaan Gonzalo nog niet genoeg was heeft het toen vanaf vrijdag middag tot zaterdagochtend non stop geregend. En dan niet zomaar een buitje, het kwam er met bakken uit. Maar vrijdagavond is vrijdagavond niet als er niet gefeest wordt, dus ons tuinfeestje werd een huisfeestje. Zoals ik al zei dit keer helaas zondag Soggy Dollar Bar. Het regende zo hard dat we de weg niet opdurfden met onze kleine autootjes. Twee waaghalzen uit het huis zijn wel de weg opgegaan, maar zij hebben de volgende dag water kunnen scheppen uit hun auto. De enorme hoeveelheid regen zorgde ervoor dat de kust niet meer te bereiken was, het water op sommige plaatsen een meter hoog stond, er grote stenen op de weg lagen die meegenomen waren door het water en wanneer je aan het rijden was hoefde je niet raar op te kijken als je ineens een drijvende tv voorbij zag komen. Ook waren er een hoop ponden overstroomd, waaronder die bij de vuilnisbelt. Dit heeft ervoor gezorgd dat het water op veel plaatsen erg vervuild was en het heeft veel vissen het leven gekost. Zaterdagmiddag was er dan ook een curfew, en was gevraagd of iedereen vanaf 12 uur binnen wilde blijven. Erg jammer dat dit nu net op een zaterdag moest gebeuren en niet op een doordeweekse dag.. Maargoed, vanaf zaterdagavond mochten we de weg weer op dus dat betekende STAPPEN!! We hebben de schade van vrijdagavond dan ook meteen maar ingehaald en een van de vetste stapavonden van de afgelopen maanden gehad!

Verder ben ik natuurlijk bezig voor mijn PADI. Ik heb nu twee keer gedoken en twee theorielessen gehad. De duiklessen zijn heeel leuk op af en toe wat vervelende oefeningen na. Zo deed de duikinstructeur bijvoorbeeld onze luchtflessen dicht totdat er geen lucht meer uitkwam en moesten we tijdens het duiken onze duikbril afdoen. Dit is geen pretje omdat dat zoute water nogal prikt in je ogen. Maargoed dat hebben we ook weer gehad! Zondag hebben we onze theorietoets en gaan we onze laatste oefeningen in het water doen en daarna mogen we al afduiken! Dan gaan we naar een rif waar o.a schildpadden en HAAIEN zwemmen. Heel gaaf!!!

En dan nog een dingentje, dit jaar vier ik mijn verjaardag in Puerto Rico! Hier ga ik samen met 3 andere huisgenootjes naartoe vanaf 10 t/m 15 december. Hier gaan we o.a. kanoen naar Monkey Island, de regenwouden in en shoppen natuurlijk! St. Maarten is echt een geweldig eiland op de kledingwinkels na.. We moeten alleen nog boeken, maar dit gaan we vanavond doen!

Het enige waar ik me op dit moment een beetje druk over maak is stage. Mijn collega’s zijn nog steeds allemaal hartstikke aardig en ik vindt mijn stageplaats nog steeds de mooiste plaats die je je maar kunt wensen, maar ik moet nog even heeel hard gaan werken aan mijn rapport de komende twee maanden.. Maargoed, dat komt waarschijnlijk ook wel goed!

Ik kan nog heel veel vertellen over wat ik verder allemaal meemaak hier, maar dan ben ik morgen nog bezig dus ik ga er maar weer eens mee stoppen.

Een dikke kus vanuit SXM!

  • 24 November 2014 - 20:29

    Lisa:

    super leuk schattie! Super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Lekker van genieten nu het nog kan! Xx

  • 24 November 2014 - 20:39

    Lizanne:

    he lief vriendinnetje,
    Wat schrijf je toch weer een leuk verhaal. En 24 januari gaan we er zeker een mooi feestje van maken want dan is het dubbel feest aangezien jij terug komt!
    Geniet nog van je laatste maandjes.

    Dikke kus,

  • 24 November 2014 - 21:15

    Annie Op T Hoog:

    Hoi Anne.wat een mooi verslag weer,je heb het wel goed naar je zin.
    Wel jammer van het noodweer,maar dat stappen halen jullie wel in.
    Veel succes met het duiken,dat zal wel goed komen.Geniet nog maar van de laaste 2 maanden.dat zal wel goed komen.
    Veel liefs van Ad & Annie xxx

  • 24 November 2014 - 21:31

    Ellen:

    Hey Annie, het is weer een heel leuk verhaal, maar inderdaad ik lees zeer weinig
    over je stage. Volgens mij moet je daar nog heel hard aan gaan werken.
    Wordt dan toch een keer een weekend thuisblijven, als dat kan, maar dat zal wel weer
    niet (JE ZOU TOCH EENS IETS MOETEN MISSEN).
    Jammer dat je met je verjaardag niet thuis bent, maar dan hoeven we ook niet aan te komen.
    Veel plezier tussen de apen en shop ze, als dat daar wel gaat.
    Veel plezier nog.
    xxx

  • 24 November 2014 - 23:13

    Sharon:

    Super leuk verhaal an! Jij vermaakt je daar wel zo te horen! Veel plezier nog schat! Geniet ervan. Dikke kus uit Schijndel!

  • 25 November 2014 - 07:29

    Henk Oomen:

    hee anne

    weer een heel leuk verhaal volgens mij ben jij daar wel zo aan het genieten
    maar dat heb je ook verdiend . toch even je raportje in de gaten houden
    meid want daar doe je het toch tenslotte voor. voor de resterende tijd
    anne geniet en het ga je goed heeeeeeeeeeeeeel veel plezier nog met de groep

    gr henk en nel

  • 25 November 2014 - 11:16

    Marijke:

    Hoi anne
    super leuk verslag wat een mooie tijd heb jij daar ja dan maak je nogeens wat mee
    ga er nog maar lekker van genieten 2 maanden zijn zo om dus pak wat je pakken kan
    maar dat komt wel goed met jou nog een mooie tijd op dat zon overgoten eiland

    grt marijke

  • 18 Februari 2015 - 03:08

    Mark:

    Hey Anne. Was jij net in de bediening aan het werk? Gr mark

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 05 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1145
Totaal aantal bezoekers 6456

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 23 Januari 2015

Stage Sint Maarten

Landen bezocht: