First days in paradise! - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Anne Groenendaal - WaarBenJij.nu First days in paradise! - Reisverslag uit Sint Maarten, Nederland van Anne Groenendaal - WaarBenJij.nu

First days in paradise!

Blijf op de hoogte en volg Anne

30 Augustus 2014 | Nederland, Sint Maarten

First days in paradise!

Hallo allemaal!

Hier dan mijn eerste bericht vanuit het mooie St. Maarten!
De afgelopen dagen heb ik al heel wat meegemaakt, daarom zal ik het zo kort mogelijk proberen te houden!

Na een goede reis ontmoette ik twee andere meisjes op de luchthaven die naar hetzelfde appartement moesten als ik. We werden met z’n drieën naar het stagehuis gebracht waar Georgette (de vrouw van het bemiddelingsbureau) al op ons stond te wachten. Zij gaf ons de sleutel en liet de kamer zien. Dit is wel even wennen want het is hier erg oud en ook niet zo schoon als je gewend bent. Er komt hier wel iedere week een schoonmaakster maar zij heeft het schoonmaken volgens mij niet uitgevonden haha.
Nadat we onze spullen een beetje uitgepakt hadden nam een huisgenootje dat de dag voor ons aangekomen was ons mee met de auto en gingen we rondtoeren. Ik heb m’n ogen uitgekeken! Het is hier echt prachtig, maar er zijn ook wijken waar mensen het minder goed hebben helaas..

Het autorijden hier is wel heeel erg wennen! Zo staan hier bijna geen borden langs de weg die de snelheid aangeven die je mag rijden dus je moet zelf een beetje inschatten hoe hard je kan. Ook dat auto’s van rechts voorrang hebben wordt hier niet erg serieus genomen en er is haast geen stoplicht te bekennen op dit eiland! Continu toeteren mensen hier naar je om je voorrang te geven, om je te bedanken dat je ze voorrang geeft of gewoon omdat ze het leuk vinden, ze stoppen midden op de weg om een praatje met iemand te maken en dan het vreemdste, rijden met alcohol op achter het stuur is de normaalste zaak van de wereld! Ze kennen hier namelijk geen blaastesten dus ze kunnen hier ook niet op controleren. Er wordt hier sowieso weinig gecontroleerd in het verkeer door de politie dus bijna niemand heeft een gordel om en het is ook niet erg om met te veel mensen in een auto te zitten. In het Franse gedeelte van het eiland controleren ze hier wel op!

Toen we wat rondgereden hadden en weer thuiskwamen waren ook de anderen studenten weer terug van stage dus hebben we hier ook kennis mee gemaakt. We hebben met z’n alle gegeten en zijn naar La Bamba geweest om wat te drinken. We waren inmiddels al met 8 studenten in het huis!

De volgende dag zijn we naar Karakter gegaan. Dit is een strandtent waar Nederlanders werken en waar je lekker wat kunt eten en drinken. Toen we terugkwamen waren er 4 andere studenten aangekomen. Na hiermee kennisgemaakt te hebben zijn we met z’n alle uiteten geweest. We hebben het deze avond niet laat gemaakt omdat we allemaal erg moe waren en ik zou de volgende dag samen met een ander huisgenootje en Georgette naar de stage gaan om hier kennis te maken!

Donderdag stond Georgette om 8:45 uur al op de stoep om ons naar de haven te brengen. Ik keek m’n ogen uit op de haven, wat een prachtige locatie!! Ik heb kennisgemaakt met Benjamin (mijn stagebegeleider) en samen hebben we doorgenomen wat me de komende tijd te wachten staat. Dit is erg veel dus ik zal flink aan de bak moeten, maar ik heb er wel zin in! Na de kennismaking nam hij ons mee in een golfkarretje en heeft hij de haven laten zien. Een mooiere stageplaats kan ik me niet voorstellen!
Die middag zijn we weer naar Karakter geweest en hier was Minke (mijn klasgenootje) ook dus we hebben gezellig wat bij kunnen kletsen!
Toen we terugkwamen waren er weer drie mensen aangekomen dus inmiddels zitten we al met 15 studenten in het huis! Nu moet alleen mijn kamergenootje nog komen en dan is het huis compleet! Ook vertrekt een meisje zondag weer omdat zij hier op vakantie is.
Die avond hebben twee jongens voor het hele huis gekookt en daarna zijn we met de hele groep wat gaan drinken!

Ook het eerste huisfeest is ondertussen een feit! Gister was hier een barbecue. Wij zijn al met 15, maar ik denk dat er nog zo’n twintig andere studenten waren gekomen. Je kunt je dus misschien wel voorstellen hoe het er hier nu uit ziet!! Onze buurman had het vlees klaargemaakt er zorgde ervoor dat niemand iets te kort kwam! Rond 12 uur zijn we met zijn alle naar Soggy geweest, hier kun je heeeel leuk stappen! Alle studenten, maar ook de locals komen hier om te feesten. Ik weet nu wel waar ik ieder weekend te vinden ben!!!

Gelukkig valt het nu erg mee met alle insecten en andere smerige beesten in het huis. Een paar weken geleden zaten er namelijk best vaak kakkerlakken en af en toe ratten. Een huisgenootje van mij dacht toen lekker een broodje af te bakken in de oven, maar nadat hij in die oven een rat tegenkwam was zijn zin al snel over! Schijnbaar stinkt de oven heel erg als je hem nu aanzet. Dus de komende vijf maanden sla ik de afbakbroodjes en ovenschotels maar over!!!!
Muggen zijn wel een probleempje, iedereen staat onder de muggenbulten. Maar ze hebben hier goed spul voor en het schijnt dat je er dan over een paar weken geen last meer van hebt (I HOPE SOOO!!).

Maar ik ga nu stoppen want het is al een lang verslag geworden en het is tijd dat we hier de boel gaan poetsen!!!

Liefs Anne

  • 30 Augustus 2014 - 18:14

    Ellen:

    Mooi verhaal Anneke, ben nu al jaloers.
    Kan bijna niet wachten tot oktober, zodat wij daar de boel eens komen inspecteren.
    Heel veel plezier en GENIET !!!!
    XXX

  • 30 Augustus 2014 - 18:14

    Lisa:

    Ahhhh Annie wat een leuk verhaaltje!!! Ik ben heel erg benieuwd hoe alles gaat bevallen, maar als ik dit zo lees gaat dat wel goedkomen! Lekker van genieten daar!!! Kus liesje

  • 30 Augustus 2014 - 18:41

    Henk Oomen:

    geweldig verslag anne . kei leuk . ik en ons nel weten zeker dat jij daar een geweldigge tijd zult beleven

    geniet er van anne want voor je het weet ben je weer in wijbosch......anne het allerbeste en heel veel plezier gr

  • 30 Augustus 2014 - 18:45

    Annie & Ad Op T Hoog:

    Hoi Anne.Fijn om wat van je te horen.We hoeven ons geen zorgen te maken je maakt het daar goed.Leuke vrinden.We wensen je veel succes Maandag op je eerste stagedag.nog een Fijn weekend ,geniet ervan.Groetjes Ad & Annie.xxxx

  • 30 Augustus 2014 - 19:26

    Jacqueline:

    Hee lieve Anne, volgens mij gaat dat helemaal goed komen met jou daar in t mooie St. Maarten. Pas goed op jezelf & Geniet! Groetjes van Wesly & Lianne en een dikke knuffel van mij.



















































































































































  • 30 Augustus 2014 - 19:32

    Kirsten Van Kessel:

    Hoi Anne, zo te lezen heb je het nu al erg naar je zin. Erg leuk om zo op de hoogte te blijven. Succes!!

  • 30 Augustus 2014 - 19:56

    Chantal:

    Hee Anne! Super leuk om meteen al van je te horen! Succes met de start van je stage en geniet van de rest! Fijn dat het allemaal zo goed gaat!!!! Liefs Chantal

  • 30 Augustus 2014 - 19:59

    Sharon:

    Super leuk verhaal Annie! Zo te lezen heb jij je de eerste dagen al goed vermaakt en gaat het helemaal goed komen! Ook met je stage dat weet ik zeker! Geniet ervan schat! Spreek je snel.
    Dikke kus Sharon

  • 31 Augustus 2014 - 18:04

    Francy:

    Hoi anne, leuk om te lezen dat het goed gaat daar. Veel succes met je stageperiode!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 05 Aug. 2014
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 6461

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2014 - 23 Januari 2015

Stage Sint Maarten

Landen bezocht: